Klubový film
Február / 2014
KAUZA CERVANOVÁ

ASFK je občianske združenie, ktoré vzniklo v roku 1993. Zastrešuje a podporuje činnosť  vyše štyridsiatich filmových klubov na celom Slovensku. Ako distribútor filmov zo zlatého fondu svetovej kinematografie  a slovenských autorských hraných, dokumentárnych a animovaných filmov  za 20 rokov činnosti uviedla ASFK do kín vyše 850 zahraničných a slovenských filmov. Je hlavným organizátorom súťažného medzinárodného filmového festivalu FEBIOFEST, najväčšej putovnej prehliadky filmov v SR PROJEKT 100 a  organizuje nový vzdelávací projekt pre slovenských kinárov NOVÉ KINO ako aj projekt FILMY PRE ŠKOLY. Je laureátom viacerých CIEN SLOVENSKEJ FILMOVEJ KRITIKY a držiteľom doteraz všetkých národných cien SLNKO V SIETI pre zahraničný film v slovenskej distribúcii. Viac o ASFK: www.asfk.sk / www.febiofest.sk / www.novekino.sk Ako nám môžete poskytnúť 2% z Vašej dane z príjmu? Dokumenty na stiahnutie tu. http://www.asfk.sk/profil

NYMFOMANKA

V našich kinách majú diváci možnosť práve teraz vidieť kompletné kontroverzné dielo Larsa von Triera NYMFOMANKA I a II. „ASFK je dvorným distribútorom Larsa von Triera na Slovensku. Ukazuje sa, že je to skutočný majster filmu a tiež provokácie. Dôkazom je aj úspech Nymfomanky a jej prvej časti. Podarilo sa nám veľmi dobre nadviazať na celoeurópsku kampaň k filmu a vyprovokovať aj našich divákov, aby prišli húfne do kín. Sme zároveň veľmi radi, že aspoň časť z nich, ktorí zrejme ani netušili o existencii filmových klubov, si tak nájde v ich programe aj iné filmy a vychováme si o niečo viac filmových „fajnšmekrov“. Tí určite prídu aj na druhú časť.“  Silvia Dubecká, riaditeľka ASFK. Posledný film von Trierovej tzv. trilógie depresie (Antikrist, Melancholia) Nymfomanka I a II vstupuje do slovenských kín ako posledný titul - ŠPECIÁL - zaradený do výberu putovnej prehliadky PROJEKT 100 – 2013, ktorá sa jeho uvedením končí.

NYMFOMANKA

Druhá časť najnovšieho filmu Larsa Von Triera NYMFOMANKA je v našich kinách práve teraz a tak majú diváci možnosť vidieť obidve časti diela tohto výnimočného tvorcu. Návštevnosť prvej časti predpovedala veľký divácky záujem už v prvý víkend v kinách, kedy si ju prišlo pozrieť vyše 6 tisíc divákov. Po štyroch týždňoch v distribúcii ich počet vzrástol na takmer 5-násobok a Nymfomanku I videlo u nás doteraz celkovo vyše 30 000 divákov. Už dnes je zrejmé, že tak pôjde minimálne o štvrtý najnavštevovanejší film v klubovej distribúcii od roku 1996! Koniec prvej časti zrejme nenechá slovenského diváka ľahostajným ani k druhej a poslednej časti filmu s hviezdnym hereckým obsadením. Rovnako akú tú prvú, ju uvedie vyše 60 filmových klubov, artkín a multiplexov po celej SR. Program tu: NYMFOMANKA I a NYMFOMANKA II

PREUKAZ FILMOVÉHO KLUBU 2014

VZDELÁVACÍ PROJEKT NOVÉ KINO SA ZAČÍNA 13. FEBRUÁRA

Asociácia slovenských filmových klubov pripravila pre slovenských kinárov vzdelávací projekt Nové kino, ktorý odštartoval prvým workshopom 13. februára v bratislavskom Kine Lumiere, uskutoční sa v niekoľkých mestách a potrvá až do novembra 2014. Prihlásilo sa doň 37 kinárov z celého Slovenska a zúčastnené kiná získajú na záver certifikát Dobré kino. Pripravené semináre pokrývajú široké spektrum tém, ako sú praktická prevádzka kina, jeho dramaturgia, marketing, dramaturgia filmového festivalu a prehliadky, právne a ekonomické aspekty prevádzky, výstavná a galerijná činnosť, komunikácia na filmovom trhu atď. Prvý seminár sa uskutoční 13. februára v bratislavskom Kine Lumière. Aktuálne informácie nájdete na stránke www.novekino.sk.

KAPITÁL

Herečka Robin Wright hrá v najlepšom európskom animovanom filme roka 203 (Ceny EFA) samú seba: filmovú hviezdu za zenitom. S pribúdajúcimi vráskami ubúda filmových postáv. Na stole má možno poslednú veľkú ponuku: filmové štúdio chce naskenovať jej telo, pohyby i emócie, a kúpiť si virtuálnu herečku, ktorá nezostarne. Strach z konca kariéry, prísľub večnej mladosti a štedrá finančná kompenzácia nakoniec Robin presvedčia, aby ponuku prijala. Vizuálne omračujúce spracovanie na motívy jedného z diel kultového autora sci-fi Stanisława Lema (o.i. Solaris) je zvláštnou reflexiou spoločnosti, ktorá vzýva kult mladosti a opája sa priemyselne vyrábanými ilúziami. Izraelský režisér Ari Folman (Valčík s Bašírom) originálnym spôsobom kombinuje herecké výkony s animovanými pasážami, a zápletku ponecháva otvorenú rôznym interpretáciám. Po formálnej i obsahovej stránke ide o veľmi ambiciózny film, ktorý “útočí” na zmysly diváka plejádou vnemov a očakáva od neho dôvtip a predstavivosť.

ATOMIC AGE

Victor a Rainer sa v sobotu večer vydávajú za zábavou do centra Paríža. Pri potulkách nočným mestom a jeho klubmi prichádza jedno stretnutie za druhým. Pouličné bitky, odmietnutia zo strany dievčat, dlhé rozhovory…Tvárou v tvár dezilúzii mesto nadránom opúšťajú a v melancholickom pokoji lesa, za svitu mesiaca sa z  priateľstva rodí nový deň. Atomic Age je príbehom o dospievaní, o rimbaudovských nočných potulkách a o mladosti, v ktorej sa snúbi smútok, eufória, melanchólia a bezstarostnosť. Je zamýšľaný ako prvá časť trilógie na tému mladosti. Héléna Klotz za svoj film získala Cenu Jeana Viga pre najlepší francúzsky debut roku 2012.  „Príbeh filmu je úmyselne banálny, ale dúfam, že vyvolá emócie, ktoré sa nebudú dať zaprieť a že pocit hlbokého smútku nakoniec vyprchá v bezstarostnom entuziazme odpútanej vášne.“ Héléna Klotz

21. FEBIOFEST

Už 21. ročník medzinárodného filmového festivalu FEBIOFEST 2014 sa začne 21.3. v Bratislave, kde potrvá do 27.3. Po skončení bratislavskej časti poputuje výber filmov do ďalších ôsmich slovenských miest a festival okrem Bratislavy prebehne v Košiciach, Trenčíne, Martine, Banskej Bystrici, Trnave, Prievidzi, Kežmarku a v Prešove. FEBIOFEST prinesie vyše 130 filmových diel z hranej, dokumentárnej a animovanej slovenskej, európskej a americkej produkcie, Súťaž krátkych filmov V4, dve výstavy fotografií, Vyšehradský salón za účasti zahraničných profesionálov z oblasti audiovízie, krsty rôznych publikácií, sprievodné podujatia a mnoho stretnutí slovenských i zahraničných tvorcov s divákmi.  Festival v Bratislave otvorí najnovší film Andrzeja Wajdu Walesa, človek z nádeje.
BRATISLAVA 21.-27.3 Kino Lumière, A4-nultý priestor, Kino Mladosť, Artkino za zrkadlom, FK 35mm_VŠMU | KOŠICE 27.-30.3. | TRENČÍN 28.3.-1.4. | MARTIN 28.3.-1.4. | | BANSKÁ BYSTRICA 31.3.-3.4. | TRNAVA 31.3.-3.4. |  PRIEVIDZA 8.-11.4. | KEŽMAROK 11.-14.4. | PREŠOV 13.-17.4.

KLUBOVÝ JUKEBOX

KLUBOVÝ JUKEBOX – SEKCIA V PROGRAME MFF FEBIOFEST, KTORÚ TVORIA SAMI DIVÁCI

Programová sekcia zaradená do dramaturgie MFF Febiofest  len minulý rok – Klubový jukebox, sa stretla s veľkým záujmom.  Aj tento krát ju hlasovaním zostavovali sami diváci a z Top 25 klubových titulov si vybrali päť hitov, ktoré FEBIOFEST na želanie uvedie. Hlasovanie prinieslo výslednú päticu, v ktorej uvidíte dánsku komédiu, či ako sám režisér hovorí „...taký malý, smiešny film“ Kto je tu riaditeľ? Larsa von Triera z roku 2006. Kultový a stále veľmi obľúbený divácky film Big Lebowski v réžii Joela Coena s očarujúcim hereckým obsadením – Jeff Bridges, John Goodman, Steve Buscemi, či Philip Seymour Hoffman, atď. Holy Motors Leosa Caraxa, ktorý bol nominovaný na Zlatú Palmu na MFF Cannes 2012; rovnako ako film mexického režiséra Carlosa Reygadasa, ktorý si z toho istého festivalu odniesol v roku 2013 cenu za réžiu Post tenebras Lux a napokon Skafander a motýľ výtvarníka Juliana Schnabela, ktorý prinesie skutočný príbeh šéfredaktora časopisu Elle Jeana-Dominiquea Baubyho.

RECENZIA: FUTUROLOGICKÝ KONGRES

„Silnú predlohu Stanislawa Lema dokázal premeniť na krehkú výpoveď o zvrhlosti našej doby. Večná mladosť a túžba po nekonečnom šťastí sa stali samozrejmými cieľmi. Smútok, bieda, osobné zlyhania aj zlé rozhodnutia. Všetko môže zmiznúť vďaka jedinej dávke tajomnej látky. Jej cena, zloženie ani vedecký výskum v pozadí nikoho nezaujímajú. Koncentrované šťastie, ktoré môže trvať naveky. Podobné ponuky ľudstvo nikdy nedokázalo odmietnuť. Aká je však druhá strana života bez bolesti a tragédií? Čo všetko sme ochotní obetovať za absolútnu bezstarostnosť? Kde končia hranice našej pažravosti po dokonalosti? Výzva, ktorú mal pred sebou Ari Folman pripomína snahu osvieteného filozofa. Bez vnímavého publika však nemá odvážny názor žiadnu cenu.”