Dnes je 17.august 2017, meniny má Milica, zajtra Elena, Helena

Katalóg filmov

Katalóg filmov
FUTUROLOGICKÝ KONGRES

FUTUROLOGICKÝ KONGRES

The Congress, Belgicko / Francúzsko / Izrael / Nemecko / Poľsko, 2013, far., 120 min

Premiéra SR:

20.02.2014

Monopol:

do 28.05.2020

Réžia:

Ari Folman  

Scenár:

Ari Folman  

Kamera:

Michal Englert  

Strih:

Nili Feller  

Hudba:

Max Richter   

Námet:

Stanislaw Lem   

Hrajú:

Robin Wright
Harvey Keitel
Paul Giamatti
Danny Huston
Kodi Smit-McPhee
Jon Hamm
Sami Gayle a ďalší.

O filme

Distribúciu filmu finančne podporil Audiovizuálny fond

Herečka Robin Wright hrá samú seba: filmovú hviezdu za zenitom. S pribúdajúcimi vráskami ubúda filmových postáv.  Na stole má možno poslednú veľkú ponuku: filmové štúdio chce naskenovať jej telo, pohyby i emócie, a kúpiť si virtuálnu herečku, ktorá nezostarne. Strach z konca kariéry, prísľub večnej mladosti a štedrá finančná kompenzácia nakoniec Robin presvedčia, aby ponuku prijala. Po dvadsiatich rokoch sa vydáva na rokovanie o predĺžení zmluvy na futurologický kongres. Ocitá sa v transformovanom fantazijnom svete, v animovanej zóne, kde môže byť každý tým, kým chce. Vizuálne omračujúce spracovanie na motívy jednej z poviedok kultového autora sci-fi Stanisława Lema (o.i. Solaris) je zvláštnou reflexiou spoločnosti, ktorá vzýva kult mladosti a opája sa priemyselne vyrábanými ilúziami. Izraelský režisér Ari Folman (Valčík s Bašírom) originálnym spôsobom kombinuje herecké výkony s animovanými pasážami, a zápletku ponecháva otvorenú rôznym interpretáciám. Po formálnej i obsahovej stránke ide o veľmi ambiciózny film, ktorý “útočí” na zmysly diváka plejádou vnemov a očakáva od neho dôvtip a predstavivosť.

Režisér o filme: " Keď sme v Los Angeles hľadali vhodné lokácie na nakrútenie scény v skenovacej miestnosti, bol som v šoku keď som zistil, že taká miestnosť skutočne existuje. Herci sú už skenovaní a táto technológia už existuje niekoľko rokov. Herci z mäsa a kostí už v tejto post-avatarskej ére nie sú skutočne potrební. Myslím, že teraz prídu na rad ekonomické úvahy o tom, či budú v nových filmoch hrať naskenovaní herci, alebo  bude „vygenerovaná“ úplne nová herecká generácia. Keďže som optimista, domnievam sa, že zvíťazí voľba ľudských hercov a dúfam, že Futurologický kongres bude naším malým príspevkom k tejto téme.”


Distribúciu filmu finančne podporil

Režisér

Ari Folman absolvoval roku 1980 vojenskú službu v izraelskej armáde a zúčastnil sa na izraelskej vojenskej akcii v Libanone. Potom cestoval niekoľko mesiacov po Ázii, čo ho po návrate do Izraela inšpirovalo k štúdiu filmovej vedy. Už svojim absolventským filmom Comfortably Numb zaznamenal režisérsky úspech na filmovej škole. Ťažiskom dokumentu, ktorý vytvoril spolu s Ori Sivanom, boli iracké raketové útoky na Tel Aviv počas druhej vojny v Perzskom zálive v roku 1991. Film získal ocenenie na filmovom festivale v Jeruzaleme 1991 a v tom istom roku cenu Ophir, izraelskú filmovú cenu v kategórii „Najlepší dokument“. V rokoch 1991 až 1996 sa Folman venoval dokumentom o konflikte na Blízkom východe a potom, opäť s Ori Sivan, nakrútil svoj prvý celovečerný film Saint Clara (1996). Išlo o filmovú adaptáciu románu Pavla Kohouta. Po ďalších dokumentárnych filmoch nasledoval v roku 2001 druhý celovečerný film Made in Israel, v roku 2008 medzinárodnými cenami ovenčený Valčík s Bašírom a v roku 2013 dokončil Futurologický kongres.

Filmové premíéry